Свобода для мене і, можливо, для вас - але, звичайно, не для них? Ставлення до нових релігій у сучасних демократіях

Автор(и)

  • Айлін Баркер Лондонська школа економіки

DOI:

https://doi.org/10.32420/rs.2020.25.2169

Ключові слова:

релігія, нові релігійні рухи, релігійна свобода

Анотація

Протягом історії до нових релігійних рухів ставилися з підозрою і страхом. Хоча сучасні демократії не кидають членів ноивх релігійних течій (НРТ) левам і не спалюють їх на вогнищі, у них є способи та засоби, які дають зрозуміти, що плюралізм і свобода релігії мають свої межі. Межі плюралізму досить очевидні в таких країнах, як Саудівська Аравія чи Північна Корея, в яких існують режими, які передбачають, що громадяни повинні дотримуватися виключно своєї єдиної істинної релігії чи ідеології. Обмеження плюралізму також виявилися в таких країнах, як Північна Нігерія, Шрі-Ланка чи М'янма (Бірма), де терористи застосовували насильство для ліквідації релігій, відмінних від їхньої власної. Навіть мирні демократії - які підписали Загальну декларацію прав людини ООН, Європейську конвенцію з прав людини та інші заяви, що підтверджують свободу переконань (і невіру) для всіх - можуть дискримінувати релігії, особливо НРТ, і це вони роблять різними способами. У цьому матеріалі викладено, з точки зору соціолога релігії, деякі способи, якими подібне ставлення до нових рухів та поводження з ними можуть продемонструвати більш тонкі, але тим не менш помітні та серйозні обмеження свободи, навіть у суспільствах, які пишаються своїм прогресивним та всеохоплюючим підходом до релігійної різноманітності.

Посилання

Barker, Eileen (2015). Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law. In: Freedom of Conscience and Religious Freedom, Michaela Moravčíková (ed.). Bratislava: Institute for State-Church Relations.

Barker, Eileen (2008). The Centrality of Religion in Social Life: Essays in Honour of James A. Beckford. Aldershot: Ashgate.

Barker, Eileen (2002). Watching for Violence: A Comparative Analysis of Five Cult-Watching Groups. In: Cults, Religion and Violence, David G. Bromley and J. Gordon Melton (eds.). Cambridge: Cambridge University Press.

Barker, Eileen (1997). But Who's Going to Win? National and Minority Religions in Post-Communist Society. In: New Religious Phenomena in Central and Eastern Europe, Irena Borowik and Grzegorz Babinski (eds.). Kraków: Nomos, 25-62.

Barker, Eileen (1994). But is it a Genuine Religion? In: Between Sacred and Secular: Research and Theory on Quasi Religion, Arthur L. Greil and Thomas Robbins (eds.), Greenwich CT; London: JAI Press, 97-109.

Barker, Eileen (1989). New Religious Movements: A Practical Introduction. London: HMSO.

Beckford, James A. (1999). The Mass Media and New Religious Movements. In: New Religious Movements: Challenge and Response, Bryan R. Wilson and Jamie Cresswell (ed.). London: Routledge, 103-19.

Charity Commission. Available at: https://www.gov.uk/government/organisations/charity-commission

Chiţimia, Silvia (1995). The New Religious Landscape in Romania. In: New Religions and the New Europe, Robert Towler (ed.). Aarhus: Aarhus University Press, 87-98.

European Court of Human Rights. European Convention on Human Rights. Amended. Available at: http://www.echr.coe.int/Documents/Convention_ENG.pdf

Fautré, Willy (2012). Japan: Abduction & Deprivation of Freedom for the Purpose of Religious De-conversion. Brussels: Human Rights Without Frontiers International.

Filatov, Sergei (1999). Sects and New Religious Movements in Post-Soviet Russia. In: Proselytism and Orthodoxy in Russia: The New War for Souls, John Witte Jr. and Michael Bourdeaux (eds.), Maryknoll, NY: Orbis, 163-84.

Guyard, Jacques and Alain Gest (1995). Les Sectes en France. Paris: Assemblée Nationale. Available at: http://www.assemblee-nationale.fr/rap-enq/r2468.asp

Introvigne, Massimo (2020). If Your Religion is a Xie Jiao, You Go to Jail – But What Is A Xie Jiao? Bitter Winter 11 June.

Joint Public Issues Team. “Westminster Faith Debate: Religion in Public Life”. (Accessed 21 February 2015). Available at: http://www.jointpublicissues.org.uk/westminster-faith-debate-religion-in-public-life/

Kirkham, David M. (2013). State Responses to Minority Religions. Aldershot Ashgate.

Kraleva, Milka (2001). The Master Peter Deunov. His Life and Teaching. Sofia: Kibea.

Lheureux, N.L. et al. (2000). Report on Discrimination Against Spiritual and Therapeutical Minorities in France. Paris: Coordination des Associations et Particuliers Pour la Liberté de Conscience.

Lindholm, Tore, Durham, W. Cole and Tahzib-Lie, Bahia G. (2004). Facilitating Freedom of Religion or Belief: A Deskbook. Leiden, The Netherlands: Koninklijke Brill.

Loi du 9 décembre 1905 concernant la séparation des Eglises et de l'Etat. Republic of France. Available at:

http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000000508749&fastPos=1&fastReqId=1194187241&categorieLien=cid&oldAction=rechTexte

Mission interministérielle de vigilance et de lutte contre les dérives sectaires. Available at: http://www.derives-sectes.gouv.fr/

Palmer, Susan (2011). The New Heretics of France: Minority Religions, la République, and the Government-Sponsored “War on Sects". New York: Oxford University Press.

Patrick, Ted with Dulack, Tom (1976). Let Our Children Go. New York: Ballantine.

Richardson, James T. and Introvigne, Massimo (2007). New Religious Movements, Counter-movements, Moral Panics, and the Media. In: Teaching New Religions, David G. Bromley (ed.). Oxford and New York: Oxford University Press, 91-114.

Richardson, James T. (1994). Regulating Religion: Case Studies from Around the Globe. New York & Dordrecht: Kluwer Academic/Plenum.

Shterin, Marat (2012). New Religious Movements in Changing Russia". In: The Cambridge Companion to New Religious Movements, Olav Hammer and Mikael Rothstein (eds.). Cambridge: Cambridge University Press, 286-302.

Shupe, Anson D. and Bromley, David G. (1994). Anti-Cult Movements in Cross-Cultural Perspective. New York: Garland.

Shupe, Anson D. and Bromley, David G. (1980). The New Vigilantes: Deprogrammers, Anti-Cultists, and the New Religions. Beverly Hills: Sage.

Supreme Court of the Northern Territory of Australia. Ostreicher v Secretary of State for Environment (1978). 1 WLR 810 64.

Eck, Duymaer, Twist, Amanda (2015). Perfect Children: Growing Up on the Religious Fringe. New York: Oxford University Press.

Yang, Fenggang (2006). The Red, Black, and Gray Markets of Religion in China. The Sociological Quarter, 47:93-122.

Zhu, Guobin (2010). Prosecuting “Evil Cults”: A Critical Examination of Law Regarding Freedom of Religious Belief in Mainland China. Human Rights Quarterly, 32(3): 471-501.

Westminster Faith Debate: Religion in Public Life. Available at:

http://www.jointpublicissues.org.uk/westminster-faith-debate-religion-in-public-life/

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-08

Номер

Розділ

Роздуми, Інформації, Рецензії