СТАН ВІЧНОГО ЯК СПАСІННЯ В РЕЛІГІЙНИХ ІНТЕРПРЕТАЦІЯХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32420/2306-3548/2024.95.06

Ключові слова:

стан, стан ВІЧНОГО, компенсація, компенсаторне осяяння, спасіння

Анотація

У статті розглядається певний стан людини, стан ВІЧНОГО людини, стан ВІЧНОГО людини в зв’язку з її спасінням. В статті дано комплексний аналіз вітчизняних і закордонних розробок з питань характеристик стану ВІЧНОГО людини. Показаний зв’язок характеристик стану ВІЧНОГО людини з її спасінням. Обґрунтовані такі поняття, як «стан ВІЧНОГО» і «спасіння». Розкритий зміст провідних понять проблеми. Узагальнені якості самого стану ВІЧНОГО людини. Головна увага приділяється тому положенню, що стан ВІЧНОГО – це компенсаторне осяяння, яке руйнує в людині всі її спонукання. Від зруйнованих спонукань людина завмирає, зупиняється. Ця зупинка на благо, тому що руйнуються спонукання не важливі, не головні; руйнуються спонукання, які відволікають людину від головного, спокушають її. Як вже було сказано, в стані ВІЧНОГО людина зупиняється і завмирає без усіляких бажань і спонукань. Але коли виникає, по відношенню до людини, загроза ззовні, то людина починає діяти. Це трапляється від того, що в стані ВІЧНОГО у людини зберігається спонукання до спасіння. Всі інші спонукання руйнуються. Це важливо. Бо спонукання до спасіння не може бути другорядним і не важливим. Про це говорить і релігійно-містична культура взагалі. Розглядається проблема спасіння і в індуїзмі, і в зороастризмі, і в буддизмі, і в даосизмі, і в іудаїзмі, і в християнстві, і в ісламі. Тобто, мова йде про важливе в людських бажаннях і спонуканнях. Через це, проводиться зв’язок з спасінням.

Посилання

Badin Yevhen. Ukrainian character. Mukachevo: Karpatska Vezha, 2014. 232 p.

Bilous P. Theory of Literature: A Study Guide. Kyiv: Akademvydav, 2013.

Fylypovych L.O. Culture of religious life. Selected works. Kyiv: Interservice, 2016. С. 1–200.

Fylypovych, L. O., (2016). Kultura religioznie zhizni. Vibrani prazi [The Culture of Religious Life: Selected Works]. [Selected Works], 1–200 [in Ukrainian].

Gubernachuk S.S. Antiquity of the Ukrainian language. Kyiv: Fourth Wave, 2010. 352 p.

Kapiton V.P. Fundamentals of metaphysics of objective laws: A monograph. Part 1. – Dnipropetrovs’k: DDFA, 2006. 196 p.

Kapranov S. Philosophy of Religion of Nishida Kitaro and Modernity. Philosophy of Religion in Ukraine: Variability of the Strategy of Understanding the Subject. Collection of scientific papers edited by A. Kolodnyi and O. Harkusha. Ukrainian Religious Studies. Kyiv, 2012. № 64. 233 p.

Kolodnyi, A. M. (2020). Fenomen religieznavstva: monografia. [The phenomenon of religious studies: a monograph]. Kyiv: “Interservis” [in Ukrainian].

Kolodnyi A.M. Historiosophy of Religion: a monograph. Kyiv: UAR, 2013. 386 p.

Kolodnyi A.M. Religious Present of Ukraine: Reflections, Assessments and Forecasts (thematic collection of selected articles and theses). Kyiv: Department of Religious Studies of the G.S. Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2009. 450 p.

Kolodnyі A.M. Life. Labour. Thoughts. Biobibliography. Kyiv-Drohobych: Kolo, 2007. 128 p.

Kolodnyі A.M. Nature and Definition of the Religious Phenomenon. Kyiv: Ukrainian Religious Studies. 2014. № 71–72. С. 40–46.

Kolodnyі A.M. Religious Studies and Theology. Disciplinary religious studies. Study guide. Under the scientific editorship of Doctor of Philosophy, Professor Anatolii Kolodnyi. Kyiv: Department of Religious Studies of the H.S. Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2010. 219 p.

Krishnamurti D. Notebooks.‘ID Ganga’, 1976, 2003.

Krishnamurti, Jiddu. (2003). Krishnamurti’s Notebook. Full Text Edition.

Lubskyi V.I., Teremko V.I., Lubska M.V. Religious Studies: Textbook. Kyiv: Akademvydav, 2006.

Mozgovyi L.I. Anthropomystical Constants in the Structure of Worldview (Historical and Philosophical Analysis): a monograph. Sloviansk: Entrepreneur B.I. Matorin, 2012. 247 p.

Sagan O.N. Orthodox Church of Ukraine: constitutionalisation and development prospects. Kyiv: IF NASU, 2019. 103 p.

Shevchenko V.V. Orthodox-Catholic polemics and problems of unity in the life of Rus-Ukraine in the pre-Berestian period: a monograph. Kyiv: Press of Ukraine, 2002. 416 p.

Vysotska O.E. Ethics of interaction between society and nature: moral and value bases of ecological culture: a monograph. Dnipropetrovs’k: Accent PP, 2012. 172 p.

Yuvsechko J. Synthetic neoreligions as a manifestation of the postmodern paradigm. Ukrainian Religious Studies. 2010. № 55. С. 157–163.

Zavgorodniy Y.Y. Reception of Indian philosophy in Ukraine. The Vedas (1840s-1930s): a monograph. Kyiv: G.S. Skovoroda Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine, 2013. 412 p.

Zhadko V. A. Philosophy as a humanistic worldview: a scientific monograph. Zaporizhzhia – Lviv: Publishing house ‘Novyi Svit-2000’, 2019. 200 p.

Zhadko V. A. Understanding philosophy through dialogue with prominent thinkers: a monograph. Zaporizhzhia: ZSMU Publishing House, 2018. 132 p.

Завантаження

Опубліковано

13.11.2024

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РЕЛІГІЙ І РЕЛІГІЙНИХ ІДЕЙ

Як цитувати

“СТАН ВІЧНОГО ЯК СПАСІННЯ В РЕЛІГІЙНИХ ІНТЕРПРЕТАЦІЯХ” (2024) Українське Релігієзнавство, (95), pp. 53–59. doi:10.32420/2306-3548/2024.95.06.

Схожі статті

1-10 з 162

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.