Теологічна доктрина чуда та концепції вихідної номології світобудови

Автор(и)

  • І. Гудима

DOI:

https://doi.org/10.32420/2013.67.309

Анотація

Чинники секуляризованого світу, серед яких та поруч із якими існує християнська теологія, спонукають останню відповідати високим інтелектуальним орієнтирам нинішньої культури, набувати ознак переконливості, зрозумілості, несуперечливості та в цілому враховувати вимоги й норми здорового глузду. Однак, намагаючись відображати дійсність, більше того, претендуючи на Істину, релігія та її ідеї виникають і функціонують в межах суб’єктивного й відповідно не можуть примусово коригуватися (як от, зокрема, наукові гіпотези та теорії). Це значною мірою позначається і на теології як її рефлективному викладі. Проте не тільки релігійний інтелектуал, але й будь який звичайний віруючий воліє відшукати в повсякденності такі аргументи, які б беззаперечно вказували на те, що його віра - не ілюзія, що вона відповідає найвищим вимогам історичної істинності. У цьому смислі не помилявся і навіть не перебільшував відомий католицький священнослужитель та теолог Ганс Кюнг, коли категорично твердив: „Там, де віра заснована на ілюзії, там наявна не віра, а марновірство”

Downloads

Опубліковано

28.05.2013

Як цитувати

Гудима, І. (2013) «Теологічна доктрина чуда та концепції вихідної номології світобудови», Українське Релігієзнавство, (67), с. 46–53. doi: 10.32420/2013.67.309.

Номер

Розділ

Статті