Щодо контролю релігійної свободи або види релігієзнавчої експертизи нових релігійних рухів

Автор(и)

  • Віталій Соловйов

DOI:

https://doi.org/10.32420/rs.2017.20.877

Анотація

Коли сьогодні порушують питання контролю за релігійною свободою, то відразу ж постає питання, в якій площині має перебувати розглянута тут проблема. Поняття релігієзнавчої експертизи вперше з'явилося завдяки Тихонравову Ю.В179. Проте виявлений ним аналіз першоджерел виявив, що подібна процедура вже існувала в царській Росії як «духовна експертиза». І хоча А.М. Бобрищев-Пушкін, описуючи проблеми даної процедури, називає її в своїй книзі, то «духовною експертизою», то - в іншому місці - «релігійною експертизою», що для юриста трохи дивно, оскільки юриспруденція вимагає чіткого вживання понять, а тут все одно говориться про можливе існування різних видів релігієзнавчої експертизи. Виникає тоді питання: які ж підстави (критерії) можна покласти для виділення її видів? Щоб відповісти на нього, нам необхідно з'ясувати те, які ж складові утворюють дане поняття. Класично прийнято розгляд питання проводити в площині відносин релігії і права, який народжує два види контролю релігійної свободи на основі «релігійної поліції» і «поліцейської релігії».

Завантаження

Опубліковано

2017-03-07